Siirry suoraan sisältöön

Toimitus- ja palautuskäytäntö

Tämä käytäntö koskee tuotteiden toimitusta ja palautusta Suomen alueella ja noudattaa voimassa olevaa kuluttajansuojalainsäädäntöä.


1. Toimitus

Toimitusalue
Toimituksia tehdään koko Suomeen, ellei toisin mainita.

Toimitustavat
Tilaukset toimitetaan valittujen toimitusvaihtoehtojen mukaisesti, kuten postitse, pakettiautomaattiin tai kotiinkuljetuksena.

Toimitusaika
Toimitusaika riippuu tilauksen sisällöstä ja valitusta toimitustavasta. Arvioitu toimitusaika ilmoitetaan tilausvahvistuksen yhteydessä.

Toimituskulut
Toimituskulut ilmoitetaan ennen tilauksen vahvistamista ja ne voivat vaihdella toimitustavan ja tilauksen koon mukaan.


2. Palautus ja peruutusoikeus

Kuluttajan peruutusoikeus
Kuluttajalla on oikeus peruuttaa verkkokaupassa tehty tilaus 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta ilman erityistä syytä. Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi
Peruutuksesta tulee ilmoittaa kirjallisesti (esim. sähköpostitse tai palautuslomakkeella) ennen palautusajan päättymistä. Tuote on palautettava viivytyksettä ilmoituksen jälkeen.

Palautuskustannukset
Ellei toisin mainita, asiakas vastaa palautuskustannuksista. Mikäli tuote on virheellinen tai vahingoittunut, palautuskulut korvataan.

Hyvitykset
Maksu palautetaan alkuperäisen maksutavan mukaisesti sen jälkeen, kun palautettu tuote on vastaanotettu ja tarkastettu. Hyvityksen käsittelyaika voi vaihdella.


3. Tuotereklamaatiot

Jos tuote on viallinen tai ei vastaa tilausta, asiakkaalla on oikeus tehdä reklamaatio. Reklamaatio on tehtävä kohtuullisessa ajassa virheen havaitsemisesta. Tuote voidaan vaihtaa, korjata tai korvata.


4. Yhteydenotto

Toimituksiin, palautuksiin ja reklamaatioihin liittyvissä asioissa pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Tarkemmat ohjeet toimitetaan tilauksen yhteydessä tai ovat saatavilla verkkosivustolla.